Tuesday, February 23, 2016
Berpantang
Empat kali berpantang, empat kali NR juga pilihan hati
Kenapa?
Jawapan mudah
Pertama sekali, NR sgt diyakini oleh my mom
Kedua, pernah cuba set lain tapi end up turn back to NR and sold the set baru guna sekali dua
Ketiga, NR mmg best :D
Friday, February 12, 2016
Mahzan (Muhaimin) bin Marlissa
Monday, February 11, 2013
Places review
Mata xdpt pejam hati excited survey tutorial sewing hehee...
Nak share dgn anyone yang akan visit Bintulu... Yang survey tempat penginapan di sini...
Kami sekeluarga agak kerap check-in hotel/motel/inn kt sini sbb nak spend time lama sket kt bandar alang2 dah keluar estate tu kan...
So far, my faveret place to check-in is New World Motel... Smp kan bila call reception nak buat booking, sebut nama husband yg awal tu, receptionist tu sambung sebut fullname husband ku..hihii bygkan betapa kerap kami stay disini...
Kenapa New World Motel?
1. Saya seorang yg agak kedekut tapi cerewet...jd sy nak bilik yg cantik tp rate yg budget...hehee...family of 4 kami cukup setakat 1 king size bed... Satu malam RM99 shj... Kalau 1 king size bed + 1 queen size bed in 1 room, sini rate dia RM128 je.. serius x tipu dan sy share ni xdpt apa2 pun drpd pihak motel ni tp sbb sy happy customer, sy nak share supaya bisnes motel ni terus maju hehee...
2. Bilik cantik dan sy puas hati...mcm bilik RM150++ pd pendapat sy...sbb hotel/motel/inn lain rate yg RM150++ pun bilik lg teruk drpd disini...jd sy suka sgtt!
3. Staffs/receptionist/room services semua ramah tamah...happy lg! :)
4. Ada restoren best kt bawah... Matahari Oriental Cuisine... Nasi goreng kg dia sedap... Udang nestum pun sedappp!
5. Last but not least, di bilik ada sejadah, al-quran ... <3 xpenah sy check - in di mana2 yg provide both dah siap2 ada dlm bilik...selalunya mesti kene request! Pastu, ada cerek, complimentary tea & coffee, hair dryer, torchlight, sabun2 yg byk dlm bilik air tu...myiesha mmg happy nak mandi sbb nak main sabun hahaaa! Ada laundry bag and room slipers which tmpt lain yg rate camni x provide pun!
Ok itu shj...xdpt nak provide gamba bilik sbb dah sepah2 anak main itu ini heheheee...
Catch up post lagi,,,
Finally a sewing machine
Akhirnya ada rezeki dapat sewing machine... walaupun bukan Janome yg jd idaman satu masa dulu, tapi puas hati sgt... ternampak promo Brother NV950e promo 50% terus inform hubby & hubby terus offer nak tak? uiks uiks uiks pucuk dicita ulam mendatang heheheee
Promo kat west RM2.1k dan teruslah berusaha mencari dealer kat Sarawak dpt tak harga ni kat sini.. Alhamdulillah.. thanks to my friend, Putra Ayu yg introduce seller from west yg dptkan contact seller in Miri.. dapat jugak harga promo RM2.2k kat miri...walaupun menunggu sebulan....heheeee... seller Miri yg baik hati ni bagi pinjam kan NV50 lg la hati ku ini happy semacam heheheeee
Catch up post
Stroller Anakku untuk anakku Ailaa Myiesha :)
Sunday, December 16, 2012
Wednesday, November 07, 2012
First day Ayyub didnt fall asleep after taking his bath!
I'm shocked! He didnt fall asleep until 10.30pm! Nampak gaya Ayyub dah developed sikap kakak Myiesha, menahan mata drpd tidur... Haru la mama ayah td nk tenangkan Ayyub! Fuhhh...
Thursday, October 11, 2012
Lagu feveret Ayyub Maqil @4mo
Ayyub dah ada lagu feveret sendiri...dia akan complaint if kakak dia tuka lagu & dia xdpt dgr lagu tu sampai abes... Kalau dia mcm merungut2, on je lagu feveret dia,dia terus senyum lagi :D lagu feveret Ayyub, Oh My English & I'm a little teapot :D
Rasanya time Myiesha 4mo dulu, Myiesha suka semua lagu...tapi dia ada her own fav tv show... Jangan Lupa Lirik hahahaaa everyshow yg ada Uncle Aznil, mmg fav Myiesha! Dia akan ketawa senyum2 bila dgr suara PakNil :)
Thursday, October 04, 2012
My dear Ayyub Maqil
He's always been a very happy baby no matter what...until he can't fall asleep when he really want to..then he'll be getting angry to the max...heheee mama,ayah & kakak love you so much Ayyub
Monday, October 01, 2012
Lucky Me
Alhamdulillah...thank you Allah for everything... especially sepasang anak yg sihat & suami yg penyayang ;)
Malam ni rasa nak nyanyi lagu ni...utk suami ku tercinta!
Do you hear me, I'm talking to you Across the water across the deep blue ocean Under the open sky, oh my, baby I'm trying Boy I hear you in my dreams I feel your whisper across the sea I keep you with me in my heart You make it easier when life gets hard
I'm lucky I'm in love with my best friend Lucky to have been where I have been Lucky to be coming home again Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
They don't know how long it takes Waiting for a love like this Every time we say goodbye I wish we had one more kiss I'll wait for you I promise you, I will
Jiwang sikit mlm ni...anak2 tdo awal...ayah pun dah tidooo...so mama ada masa sikit mengelamun dan terasa sgt menghargai segala yg ada dlm hidup ini...terima kasih Ya Allah :)
Monday, September 24, 2012
Dah lama x update blog...
uish dah bersarang dah blog ni...ntah ada pembaca ke xde la blog yg dah bersarang ni...
Since dah masuk zaman smartphone pulak, rasa mcm nak aktif semula la berblog... InsyaAllah... Hrp2 dpt coret semua perkembangan anak2 kat sini utk tatapan hari tua kami nanti..
Dari seorang,dah tambah seorang lagi anak kami.. alhamdulillah :)
Ailaa Myiesha 3 years-old today 24th September 2012 and Ayyub Maqil 3 months-old last 4th September 2012
Saturday, September 24, 2011
Happy 2nd birthday my princess Ailaa Myiesha
Alhamdulillah, anak mama disayangi ramai org.
Semoga Ailaa menjadi anak solehah, pintar, sihat dan sentiasa membawa berita gembira buat mama & ayah. Mama & ayah saaaayaaaannngggg sgt kat Myiesha. Be a good girl yeh sweetheart!
Hadiah Myiesha tahun ni.. Jeng3.. Heheee.. Mama & ayah dah beli dah.. Nanti mama cite kat next entry ;)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Thursday, September 22, 2011
My motivational quote
InsyaAllah..harap-harap semua impian & rancangan untuk diri sendiri & keluarga akan tercapai.. Amin..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Monday, June 13, 2011
Myiesha's Journey
Tuesday, April 19, 2011
Saturday, April 16, 2011
Motivation lalalaaa :)
Plan purposefully.
Prepare prayerfully.
Proceed positively.
Pursue persistently.
By William A. Ward
Good morning friends.. :)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Friday, April 08, 2011
Happy 5th Anniversary :)
Hubby, thank you for the love,happiness, and everything. Hopefully we'll have a wonderful and beautiful life ahead together until the end of time :)
Thank You Allah
Syukran Ya Allah
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Friday, March 18, 2011
Special Pose :)
Comelnyeeee anak mama! :D
[Puji anak sendiri mode]
Heheheee..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.














