Saturday, June 20, 2009

Indonesia beku hantar pekerja?

aha...kali ni rase mcm nk ulas sket psl current issue lak...bukan ape...sebenarnye aku mmg agak emo psl ni sejak aku dok sabah nih...heheheee...so i became more alert about this issue...

quoted from utusan online:

JAKARTA 19 Jun - Indonesia sedang menimbangkan untuk menghentikan sementara penghantaran pekerja pembantu rumah dari negara ini ke Malaysia, berikutan kejadian penderaan dan layanan buruk ke atas rakyatnya yang bekerja sebagai pembantu rumah di Malaysia.


sedang menimbang? wat do u mean? giler ape sedang timbang....mmg malaysia should stop accepting pekerja luar laaa...come on laaaa....kat sabah ni je rakyat indo dah wat negeri ni mcm negeri diaorg...until i cant bear living here since i cant find myself even a friend...xpandai aku nk bercampor gaul dgn minah2 indo kat sini tau!

layanan buruk? who said so? pekerja2 kt sini dpt letrik free, air free, umah free... siap dpt anta duit balik indo almost rm1k per month... haha malaysia government please dont let this to happen any longer... xtahan aku nk tgk mende nih jadik! bukan stakat mende2 free ni jek... keturunan diaorg sume dh kt sini... anak beranak... dr nenek sampai cucu... silap2 smp cicit sume dok malaysia... anto duit balik indo wat umah kat sane... tp still stay sini for money... bukan nk diskriminasi... tp aku tgk dlm kes2 bersamamu tv3 tu... rakyat malaysia mcm susah sgt sgt... come on laaa... baik kasi keje yg mamat2 n minah2 indo ni wat skang ni kat depa... i'm sure those people in bersamamu - if they really are in kemiskinan, takkan tolak offer keje yg dpt umah free, letrik free, and air free... sape xnk beb...! those people are just dont know about these opportunities....

emo emo...aku mmg emo lagi2 dgn replacement maid aku nih...huhuu...

No comments: